Friday, 10 October 2014

ေျမာက္ဦး သုိ႔မဟုတ္ ရခုိင္ရုုိ ႔၏ ႏွလုံးသား ေခ်မွဳန္းခံေနရျခင္း



ႏွစ္ေပါင္း ရာစုမ်ားစြာၾကာေအာင္ ဖြံ႔ျဖိဳးစည္ပင္တုိးတက္လွ်က္၊ ရခုိင္ဘုရင္တုိ႔၏ ေနာက္ဆုံး ထီးနန္းစိုက္ခဲ့ရာ ျဖစ္၍ ေျမာက္ဦးသည္ ေရွးေဟာင္း ရခုိင္ယဥ္ေက်းမႉ အႏုလက္ရာတုိ႔ စုေ၀းရာ၊ ရခုိင္တုိ႔၏ အမ်ဳိးသားေရး အားမာန္မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစေသာ အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည္။ ေရွးပေ၀သဏီကစ၍ ဗမာအုပ္ခ်ဳပ္သူ အဆက္ဆက္တုိ႔၏ အက်င့္ဆုိးႀကီးမ်ားအနက္ အဆုိးဆုံးတစ္ခုမွာ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးကုိ မ်ဳိးျဖဳတ္ သုတ္သင္လုိလွ်င္ ထုိလူမ်ဳိးတုိ႔ အျမတ္တႏုိး တန္ဖုိးအထားဆုံးအရာကုိ ရုိက္ခ်ဳိးဖ်က္ဆီးတတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပုဂံေခတ္ကစ၍ မြန္ႏိုင္ငံေတာ္အား အႏုိင္အထက္ျပဳလွ်က္ မင္းကုိလက္ရဖမ္း၍ ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ သိမ္းယူခဲ့သည္။ ပုဂံေခတ္ကတည္းက ရခုိင္မဟာျမတ္မုနိအား ရယူႏိုင္ေရးအတြက္ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ႁကိုးပမ္းလာခဲ့ရာ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္အေရာက္တြင္မွ ေအာင္ျမင္စြာ သိမ္းယူႏုိင္ခဲ့သည္။
အင္း၀ေခတ္တြင္ ထုိင္းယိုးဒယားသိုိ႔ စစ္ခ်ီခဲ့ၿပီး အယုဒၶယၿမိဳ႔ေဟာင္းတြင္ ကမၻာမေျကႏုိင္ေသာ အဖ်က္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လြန္က်ဴးထားရစ္ခဲ့သည္မွာ ထုိင္းျမန္မာ ဆက္ဆံေရးအတြက္ ယေန႔တုိင္အဖုထစ္ႀကီး ျဖစ္ရဆဲျဖစ္သည္။ အဖ်က္လုပ္ငန္းႏွင့္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ အရာတြင္ ဗမာအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားမွာ ကမၻာတြင္ ၿပိဳင္လွ်င္ ရႉံးေလာက္ေအာင္ လက္သံေျပာင္လွသူ မ်ားျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ သေဘာတူဖိတ္ေခၚ၍ လာေရာက္ေသာ မြန္သူရဲေကာင္း လဂြန္အိမ္တုိ႔ သံအဖြဲ႔ကို ေခ်ာင္းျဖတ္အကူး၌ ငုတ္စုိက္ထားၿပီး ဓားျဖင့္ ဆင္း၍ခုတ္သည္ကို ရာဇာဓိရာဇ္ အေရးေတာ္ပုံတြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ မိမိတုိ႔အား အားကုိးတႀကီး အကူညီလာေတာင္းလွာေသာ ေဒသမ်ားတြင္ အကူညီအစား ရက္စက္စြာဖိႏွိပ္၍ ၾကမ္းျပခဲ့သည္။ အထူးတုိက္စရာမလုိပဲ အလုိေလ်ာက္ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ၿပီးသား အာသံ။ မဏိပူေဒသမ်ားတြင္ပင္ ေသြးသံရဲရဲျဖင့္ ဘုန္းလက္ရုံးစြမ္းျပခဲ့သည္။
ဘုိးေတာ္ေမာင္၀ိုင္း၏ တပ္္မ်ားျပည္ဦးစြန္းကုိ ခ်ဳိး။ ျပည္မ်က္လုံးကိုေဖာက္။ ျပည္မကိုဋ္ကို သိမ္းပုိက္ခဲ့ပုံ ျဖစ္ရပ္စုံကုိ ရခုိင္တုိ႔ ေမ့၍ရၾကေသးသည္မဟုတ္။ ေသြးေခ်ာင္းစီးေအာင္သတ္၍ အရပ္ရပ္ယဥ္ေက်းမ​ွဳ အေမြႏွစ္မ်ား ဘုရားဆင္းတု။ ရုပ္တု ေခါင္းေလာင္း က်မ္းေဟာင္းေပစာ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာမွန္သမွ်တုိ႔ကုိ သက္ရွိရဟန္း ။ လူပညာသည္။ ပညာရွိမ်ားႏွင့္အတူ တလုံးတ၀တည္း သိမ္းယူခဲ့သည္။ မိမိတုိ႔ နန္းတြင္း ေရးမ်ားကုိ ျပန္ၾကည့္လွ်င္ပင္ တိုင္းျပည္အနာဂါတ္ျဖစ္ေသာ ျမင္းကြန္းမင္းသားႀကီးႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ႀကံခံရမွဳမ်ားကုိ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည္။ ဤေရြ႔ဤမွ်အထိ အာဏာရူး၍ မီးကုန္ေအာင္ ရမ္းကားတတ္ ေသာ္လည္း ေခတ္မီတုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးျခင္းဖက္တြင္ အထူးခ်ဴခ်ာနိမ့္က်လြန္းလွေသာ ကုန္းေဘာင္ရာဇာ တုိ႔၏ ပထမဆုံးေသာ ေဒါင္းဒဂၤါးကုိ ထုိေခတ္ (၁၈ ရာစုအေစာပိုင္း) ေရာက္ေတာ့မွ ရခုိင္မွ သိမ္းယူ လာခဲ ့ေသာစက္ျဖင့္ ရခုိင္ပညာရွင္မ်ားကုိ လုပ္အားျပန္ေပးဆြဲ၍ လုပ္ေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဗမာသုေတသီ တစ္ဦးက ေဖာ္ျပဖူးသည္။
ျမန္မာအုပ္ခ်ဳပ္သူအဆက္ဆက္တုိ႔ကုိ ဆက္ခံေသာ ယေန႔ေခတ္ နအဖစစ္ဘီလူးႀကီးမ်ားမွာ ယင္းတုိ႔အနက္ အယုတ္မာဆုံး၊ အရက္စက္ အၾကမ္းႂကုတ္ဆုံးျဖစ္သည္။ ေကာက္က်စ္မွဳအရာတြင္လည္း အပါးဆုံး အလည္ဆုံး ပညာသားအပါဆုံးျဖစ္သည္ကုိ ၿပီးခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၂ ႀကိမ္အေတြ႔အႁကုံမ်ားအရပင္ လယ္ျပင္တြင္ ဆင္သြားသလုိ သိၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ပထမတႀကိမ္တြင္ အျပတ္သတ္ႏုိင္သူကုိ မည္သည့္ ခိုင္လုံေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မွ်မရွိဘဲ အသိမွတ္မျပဳ၊ ဒုတိယတႀကိမ္တြင္ စံနစ္တက်၊ အားသုံး၍ သူ႔လူဒလံပါတီကုိ မရမေန ႏုိင္ေအာင္လုပ္ခ်လုိက္ေလၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒီအတုိင္း လက္ပစ္ထိုင္ ၾကည့္ေနၾကလွ်င္ ပဥၥမဗမာႏုိင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ေရးဆုိသည့္ ကမၻာ့ရယ္စရာအေကာင္းဆုံးမူျဖင့္ ေသြးန ထင္ေရာက္၍ အေျခာက္တုိက္ ဘ၀င္ရူး စစ္အုပ္စု အာဏာရွင္မ်ားသည္ ရခုိင္တုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ႏွလုံးသားကုိ မညွာမတာ၊ မဆင္မျခင္ ေခ်မြေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လုိက္မည္မွာ ေသခ်ာေနေပသည္။ တာလီဘန္ မ်ားမွာ မူဆလင္ျဖစ္၍ ဘုရားကို ဒုံးျဖင့္ခြင့္ဖုိ ့လက္မတြန္႔ခဲ့သည္မွာ မဆန္း။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါလွ်က္ ဘုရားကုိ ေျမတူးစက္ျဖင့္ထုိးေကာ္ရဲသည္မွာ ပုိမုိ၍ ထူးဆန္းေၾကာင္း ေစ့ေစ့ငငသိိထားၾကရန္ အေရးႀကီး ေပသည္။ သူတုိ႔ လက္ခုပ္ထဲမွ ေရလုိျဖစ္ေန၍ ေမွာက္လုိေမွာက္ သြန္လိုသြန္ လုပ္သမွ် ငုံ႔ခံေနရေသာ ယခု အေျခေနတြင္ပင္လွ်င္ မိမိတုိ႔အေနျဖင့္ ဤကိစၥအေပၚ မည္သုိ႔တုံ႔ျပန္ၾကရမည္။
တုန္႔ျပန္ႏုိင္ေသးသည္ဆုိသည္ကုိ ရခုိင္အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္အတူ ယဥ္ေက်းမွဳျမတ္ႏုိးေသာ တုိင္းရင္းသား ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမမ်ားအားလုံး သတိ၊ အသိရွိသင့ ္ၾကေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဤကိစၥမ်ဳိးသည္ သက္ဆုိင္ရာ လူမ်ဳိး တခုတည္း ဘာသာတခုတည္းႏွင့္သာ ဆုိင္သည္မဟုတ္ပဲ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အသိုင္း၀ုိင္းတခုလုံးႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စစ္ကာလက ဗမာျပည္ အထက္ပိုင္းအား အဂၤလိ္ပ္စစ္တပ္မွ ဗုံးႀကဲစဥ္ အဂၤလိပ္သမိုင္းပညာရွင္ မစၥတာ လုစ္က ပုဂံကို ဗုံ:မ်ား မႀကဲခ်မိေစရန္ စာေပး၍ အဂၤလိပ္စစ္တပ္မွ စဥ္းစား နားလည္ေပးခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ ယေန႔ ပုဂံတြင္ ဘုရားပုထုိး မ်ား ေရွးမူမပ်က္ တင္က်န္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးျဖစ္ေပၚေနေသာ မီဒီယာ သတင္းမ်ားအရ ေဒသခံျပည္သူမ်ား။ ေဒသခံ သမိုင္းသုေတသီ ပညာရွင္မ်ားမွေန၍ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ၊ သက္ဆုိင္ရာ ေရွးေဟာင္းဌာႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေနသည္႔ မီးရထားဌာနမ်ားသို ့ တုိက္ရုိက္ေပးစာမ်ား ေပးၿပီး ကန္႔ကြက္ေနၾကေသာ္လည္း ယေန႔အထိ မည္သည့္တုန္႔ျပန္ခ်က္မွ မရရွိေသးေၾကာင္း သိရေပသည္။
ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အမတ္ ေနရာ (၃၅) ေနရာအထိ အႏုိင္ရထားသည့္ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီအေနျဖင့္လည္း အခ်က္လက္မ်ားကုိ ေလ့လာေနၿပီး လႊတ္ေတာ္ အျပင္ဖက္မွာေရာ လႊတ္ေတာ္အထဲမွာပါ ဤကိစၥကို ကန္႔ကြက္သြားမည္ဟုသိရသည္။ (ယေန႔ ေနာက္ဆုံးသတင္းတခုအရ အမတ္ေနရာအမ်ားဆုံးအႏုိင္ရထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု တုိင္းရင္းသားဖြံ႔တုိးတက္ေရး ပါတီမွ လာေရာက္ၿပီး၊ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီႏွင့္ ညွိႏိွဳင္းေဆြးေႏြၾကသည္။ ေျပာဆုိျဖစ္ၾကသည့္ စကားမ်ားအရ ရခုိင္ျပည္နယ္ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြင္ တုိးတက္ေရးပါတီႏွစ္ခု တုိးတက္ေရး စကားမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကသည္ကုိ ၾကားရသည့္ရခုိင္သားမ်ားအဖုိ႔ အားတက္စရာေကာင္းဘိသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ရက္ကိုးဆယ္အတြင္း ေခၚယူမည့္ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ကား ေဘာင္းဘီ၀တ္ဥပေဒကုိ အရပ္သားအစိုးရက တပ္မေတာ္အလိုက် က်င့္သုံးရမည္သာ ျဖစ္သျဖင့္ ဗမာတုိးတက္ေရးအမတ္မင္းမ်ားက ရခုိင္တုိးတက္ေရး အမတ္မင္းမ်ားကို ႀကိဳေပးထားခဲ့သည့္ကတိမ်ား ကာကီ(စစ္စိမ္း)ေရာင္ ေလထုထဲတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားဖုိ႔သာ ရာႏွဳန္းမ်ားဆဲျဖစ္သည္။
လႊတ္ေတာ္အားကုိျဖင့္ ေျဖရွင္းမည္႔ကိစၥတုိင္းသည္ စစ္ယူနီေဖာင္၀တ္။ ယူနီေဖာင္းခြ်တ္အမတ္မင္းအမ်ားစု ႀကီးစုိးသည့္ လႊတ္ေတာ္သည္ ယခုစစ္အစိုးရ၀န္ႀကီးမ်ားရုံးႏွင့္ ဘာမွထူးမျခားနာသာရွိမည္)။ စစ္အုပ္စု၏ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ အားနည္းေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ားကုိ ၀ါးမ်ဳိ၊ သို႔မဟုတ္ ဖိနင္းေဖ်ာက္ဖ်က္ေရး နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကုိ ဗမာအုပ္ခ်ဳပ္သူ အဆက္ဆက္မွသည္ ယေန႔ နအဖအထိ အႀကိမ္ေပါင္း မေရ မတြက္ႏုိင္သုံးခဲ့၊ သုံးဆဲျဖစ္သည့္သာဓကမ်ားစြာကုိ တုိင္းရင္းသားနယ္ေျမမ်ားတြင္ အမွတ္ ထင္ထင္ရွိေန ေပသည္။ ၿပီးခဲ႔သည့္ မုိးရာသီထဲကပင္ ရခုိင္သမုိင္းသုေတသီ ဆရာေတာ္ ဦးပညာစာရအား လံႀကဳတ္စြဲခ်က္မ်ားျဖင့္ ဖမ္းဆီးခဲ႔ၿပီး၊ ေဒသခံ ျပည္သူတရပ္လုံးမွ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေနၾကသည့္ၾကားမွပင္ တရားမဲ့ တဖက္သတ္စီရင္ၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့ေပသည္။ ယခုလည္း နအဖ၏ေျခလွမ္းမွာ သမုိင္းကိုလက္စေဖ်ာက္ျခင္းျဖင့္ လူမ်ဳိးတခုကုိ ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည့္နည္းလမ္း (Cultural genoside) ပင္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ျပည္သူမ်ား၏ အႀကံျပဳ၊ ေတာင္းပန္၊ ကန္႔ကြက္လႊာမ်ားကုိ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳၿပီး ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေစရန္ နအဖ အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားက အမိန္႔ေပးလုိက္ျခင္းျဖင့္ ထင္ရွားေစပါသည္။
ယင္းကုိ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသတုိးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ခ်က္မ်ားအနက္မွ ေျခတလွမ္း (Essential step) အျဖစ္မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ရွဳျမင္လက္ခံႏုိင္ဖြယ္မရွိေပ။ ဘုရားနီးနားမွ ကပ္ေဖာက္လွ်င္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ရွိပါလွ်က္ ဘုရားေပၚမွပင္ ရထားလမ္းကုိ တင္၍ေဖာက္ေစျခင္းမွာ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာတခုကုိ ေစာ္ကားျခင္းသာမက လူမဆန္ေသာ အရုိင္းအစိုင္းတုိ႔၏ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ စင္စစ္ျဖစ္သည္။ ဤရထားလမ္းအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ေရွးေဟာင္း ဘုရားပုထိုး မ်ား ေဖ်ာက္ဖ်က္ခံရေတာ့မည္။ မည္သည္႔နည္းႏွင္႔ အစားထုိ ျပန္လုပ္ယူ၍ မရႏုိင္သည့္ ဆုံးရွဳံးမွဳႀကီးတခုကုိ ရည္ရြက္ခ်က္ျဖင့္လုပ္ေဆာင္သူ နအဖလည္း ထာ၀ရ ရာဇ၀င္လူဆုိးျဖစ္မည္။ အယုဒၶယၿမိဳ႔ေဟာင္းမွ လူမ်ုဳိးေရးမုန္းတီးမွဳ သေကၤတႏွင့္ ထပ္တူ လူမ်ုိးေရး မုန္းတီးစိတ္မ်ားကို ေနာင္မ်ဳိးဆက္မ်ားစြာသို႔တုိင္ ထပ္မံတုိးပြါးေစမည္သာသျဖင့္ မည္သည့္ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရးကိုမွ ရေတာ့မည္မဟုတ္။ တုိင္းရင္းသားဆုိသူမ်ား မညီညြတ္ေတာ့မွ စစ္အုပ္စုက အာဏာတည္ၿမဲဖုိ႔ ပုိေသခ်ာမည္၊ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဤအေရးသည္ ျမန္မာလူထုတခုလုံးအတြက္ပင္ ေသေရးရွင္ေရးမ်ားအနက္ တခုျဖစ္ေနပါသည္။ အားလုံးမွ ယခုထက္တုိး၍ စည္းလုံးညီညြတ္စြာ၊ အရွည္ျမင္လွ်က္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ဆန္႔က်င္သြားၾကရန္ အပူတျပင္းလုိအပ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
အသွ်င္ အရိယ၀ံသ။
နယူးေဒလီ

0 comments:

Post a Comment