Friday, 10 October 2014

အေလာင္းမင္းတရားၾကီး၏ ႏြယ္ေတာ္စဥ္ႏွင့္ ရခိုင္ရာဇဝင္အဆို


ရခိုင္ျပည္တြင္ သိရီသုဓမၼရာဇာမင္းလက္ထက္တြင္ ေလာင္းၾကက္စားအမတ္ငကုသလသည္ ေဗဒင္အတတ္၊ အင္းအိုင္၊ မႏၱန္အတတ္တို ့ကို အထူးတတ္ကၽြမ္းသည္။ ယင္းအမတ္ငကုသလသည္ မိဖုရားနတ္ရွင္မယ္ႏွင့္ ခ်စ္ၾကိဳက္မိသည္။ မင္းကိုပရိယာယ္ျဖင့္သတ္၍ ထီးနန္းကိုလုယူသိမ္းပိုက္ရန္ၾကံရြယ္သည္။ သီရိသုဓမၼရာဇာမင္းကို ဆင္ျဖဴေတာ္ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ ဤသို ့လုပ္ေတာ္မူပါဟုေလွ်ာက္ရာ မင္းလည္းယံုၾကည္၍ ဆိုတိုင္းလိုက္လုပ္မိ၏။ ပညာရိွငလက္ရံုးက ငကုသလ၏မေတာ္မတရားျပဳလုပ္ပံုမ်ားကို တင္ေလွ်ာက္ျပီးလွ်င္ ေဆးဝါးပေယာဂ၍ အရွင္မင္းၾကီးကို္ယ္ေတာ္၌ပင္ ေရာဂါကပ္ေရာက္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤအတိုင္းဆိုလွ်င္ ခုနစ္လေစ့ေသာအခါ၌ပင္ နတ္ရြာစံရေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးေလွ်ာက္ထားခဲ့ေသာ္လည္း မင္းၾကီးယံုေတာ္မမူေခ်။ ျမိဳ ့တြင္းျမိဳ ့ျပင္တြင္ ခေလးမ်ားက
၁- မင္းဟရီေမွာက္မွား အလားလား ဟရီလည္းေသ ျပည္လည္းေၾက။
၂- ကၽြန္ႏွင့္မတန္ မင္းျဖစ္ၾကံသည္ အမွန္တန္ ့တန္ ့ ခုနစ္လတြင္ မင္းျဖစ္အံ့။
၃- ဖြတ္ကမီးေခ်ာင္းျဖစ္ ေခ်ာင္းေျမာင္းမခံသာ၊ ကၽြန္သူေကာင္းျဖစ္ တိုင္းျပည္မစည္ရာ။ စေသာ တေဘာင္မ်ားကို ၾကားရျပန္၏။
ပညာရိွအမတ္ငလက္ရံုးလည္းေနာက္ထပ္ ေလွ်ာက္တင္ပါေသးသည္။ သို ့ေသာ္နတ္ရွင္မယ္၏လွည့္စားခ်က္မ်ားေၾကာင့္ မင္းၾကီးသီရိသုဓမၼရာဇာနားမဝင္ေတာ့ေပ။ မိဖုရားနတ္ရွင္မယ္၏လွည့္စားမွဳျဖင့္ ေလးျမိဳ ့စားငကုသလလည္း ရာထူးမပ်က္ခ်မ္းသာစြာေနရသည္။ ပညာရိွငလက္ရံုးလည္း ပညာနည္းေသာမင္းထံခစားေနေသာ္ ေနာင္အျပစ္ၾကီးစြာေရာက္ရာသည္ဟု မင္းထံခြင့္ပန္၍ ရဟန္းျပဳေလေတာ့၏။ ေလာင္းၾကက္စားလည္း ေလာကီပညာမ်ားျဖင့္ မင္းကိုနံႏိွပ္ျပီး နန္းေတာ္၌ (ငစည္)ကျပေစ၏။ ပညာရိွအမတ္ၾကီးမ်ား၏အၾကိမ္ၾကိမ္သတိေပးပါေသာ္လည္း “မ”တည္းဟူေသာ နတ္သွ်င္မယ္မိဖုရား၏လွည့္ဖ်ားေယာင္းမွဳကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ မပ်က္စီးတန္ဘဲ ပ်က္စီးရေခ်သည္။ မင္းၾကိးလြန္လွ်င္ သားေတာ္မင္းစေန နန္းတက္ပါေသာ္လည္း ရက္ေပါင္း(၂၀)အတြင္းမွာပင္ နတ္သွ်င္မယ္၏လက္ခ်က္ျဖင့္ပင္နတ္ရြာစံေတာ္မူရွာေလသည္။ ရခိုင္ရာဇဝင္၌ မျဖစ္ဖူးျမဲ အလြန္ဆိုးဝါးေသာ အျဖစ္အပ်က္တရပ္ေပတည္း။
ေလာင္းၾကက္စားငကုသလမင္းတက္လုပ္ျခင္း
သီရီသုဓမၼရာဇာမင္းၾကီး၏ သားေတာ္မင္းစေနကို နတ္သွ်င္မယ္၏အကူအညီျဖင့္ အဆိပ္ထည့္သတ္လိုက္ျပီးလွ်င္ ေလာင္းၾကက္စားငကုသလသည္ နရပတိၾကီးဟူေသာဘြဲ ့အမည္ျဖင့္ ေျမာက္ဦးေရႊနန္းေတာ္ကို သကၠရာဇ္ (၁၀၀၀)ျပည့္တြင္ မင္းျပဳေတာ္မူေလသည္။ နရပတိၾကီး နန္းတက္ေတာ္မူေသာအခါ မိမိအသက္အႏၱရယ္ကိုစိုးရိမ္ေသာၾကာင့္ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳး၊ မွုဳးမတ္၊ ေသနာပတိ၊ ပညာရိွပုဂၢိဳလ္မ်ားကို တိုင္းသူျပည္သားတို ့မသိရေအာင္ ညအခ်ိန္တိုင္းလိုလို ဖမ္းယူသတ္ျဖတ္ျခင္းျပဳ၏။ မွဴးေကာင္း၊မတ္ေကာင္း၊ ပညာရိွ၊ ေသနာပတိ၊ ရဟန္းရွင္လူအမ်ားမွာ ေဝးရာအရပ္သို ့ ေရွာင္ပုန္းၾကေလ၏။ စစ္ကြပ္ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ပညာရိွငလက္ရံုးတို ့လည္းေျပးၾကရာ ငလက္ရံုးမလြတ္ခဲ့ေခ်။ သို ့ေသာ္မသတ္ေတာ့ဘဲ ပညာဝံသဘြဲ ့ျဖင့္ ခစားေစသည္။ ရခိုင္ျပည္တခုလံုးလညး္တုန္လွဳပ္ေျခာက္ျခားေလေတာ့၏။ ဤအေၾကာင္းကိုၾကား၍ သီရိသုဓမၼရာဇာမင္း၏အၾကည္ေတာ္ အင္းဝမင္းသာလြန္မင္းတရားသည္ ရခိုင္ျပည္သို ့ ရာဇသံကို သံအမတ္ျဖင့္လႊတ္၏။ ရာဇသံထဲ၌-
“ဘုရားပလႅင္က်သည္ ဟုတ္ေတးေလာ။ ရာဇပလႅင္မွာ ေခြးေသးျဖန္းသည္ဟုတ္တည္းေလာ။ ၾကယ္မ်ားေရဝယ္က်သည္ ဟုတ္တည္းေလာ” ဟူ၍ပါလတ္၏။ အဓိပၸါယ္မွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ေတာအရပ္သို ့ႏွင္ထုတ္ျခင္းသည္ ဘုရားပလႅင္က်ျခင္းပင္တည္း။ ကၽြန္အမ်ိဳးက မင္းျဖစ္ျခင္းသည္ ရာဇပလႅင္မွာ ေခြးေသးျဖန္းျခင္းပင္တည္း။ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ မွဴးမတ္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ၾကယ္မ်ားေရဝယ္က်ျခင္းတည္း။
သီရိသုဓမၼရာဇာမင္း၏ သားေတာ္အလတ္(ငတံုးခင္)သည္  ရခိုင္ျပည္၏အေနာက္အစြန္းကံသာျမီဳ ့၌ ျမီဳ ့စားအျဖစ္ျဖင့္ရိွေနရာမွ နရပတိမင္းျဖစ္ေသာအခါ ထိုျမိဳ ့မွာပင္ျခားနား၍အလံုးအရင္းႏွင့္ေနေလ၏။ မင္းေဆြ၊ မင္းမ်ိဳး၊ မွဴးၾကီးမတ္ရာ၊ ေသနာပတိ၊ ပညာရိွပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ငတံုးခင္ထံသို ့ဝင္ေရာက္ၾကေလသည္။
နရပတိၾကီးသည္ သကၠရာဇ္(၁၀၀၇)ခုႏွစ္တြင္ ကြယ္လြန္၍ သားေတာ္အိမ္ေရွ့မင္းသည္ သတိုးမင္းတရားဘဲြ ့အမည္ျဖင့္ ဆက္ခံေလသည္။ သတိုးမင္းတရားလြန္ေတာ္မူလွ်င္ သားေတာ္စႏၵသုဓမၼရာဇာ။ စႏၵသုဓမၼရာဇာလြန္ေတာ္မူလွ်င္ သားေတာ္ဥကၠာဗလသည္ သကၠရာဇ္ (၁၀၃၆)ခု၌ ဥကၠာဗလ သီရိသုဓမၼရာဇဘြဲ ့ျဖင့္ ဆက္ခံေလသည္။
သီရိသုဓမၼရာဇာမင္းကို မွဴးမတ္၊ ကိုယ္ရံေတာ္မ်ားက ျခိတ္ေခ်ာင္းဘုရားအနီးတြင္ လုပ္ၾကံလိုက္ေလသည္။ ထိုမင္း၏ ေတာင္နန္းစံ သုဝဏၰကလ်ာမိဖုရားႏွင့္ ေျမာက္နန္းစံမိဖုရားၾကီးတို ့မွာ ေရာက္ရာေပါက္ရာ မထင္မရွားထြက္ေျပးၾကကုန္၏။ ေတာင္နန္းစံမွာ ပဋိသေႏၶသံုးလ၊ ေျမာက္နန္းစံမွာ ခုႏွစ္လရိွျပီးျဖစ္ေလသည္။ ေတာင္နန္းစံမွာ ဗူးရြက္မညိွးလမ္းမွ အေနာက္ရိုးမေတာင္ကိုျဖတ္ေက်ာ္၍ အေရွ့ျပည္သို ့ကူးလာခဲ့၏။ ေျမာက္နန္းစံမွာကား ပဋိသေႏၶရင့္မာေနျပီျဖစ္၍ အေဝးသို ့မေျပးႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျမိဳ ့ေတာ္ႏွင့္ေဝးကြာေသာ ရြာငယ္တခု၌ မထင္မရွား သူဆင္းရဲအသြင္ျဖင့္ တိမ္းေရွာင္ေနခဲ့ေလသည္။
ပထမ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္၊ အေလာင္းမင္းတရားၾကီး၏ ႏြယ္ေတာ္စဥ္ႏွင့္ ရခိုင္ရာဇဝင္အဆို
အေရွ့ဖက္သို ့ထြက္ေျပးသြားေသာ ေတာင္နန္းစံမိဖုရားသည္ သူဆင္းရဲအသြင္ျဖင့္မုဆိုးဘို(ေရႊြဘို)ျမိဳ ့သူၾကိးအိမ္၌ တည္းခိုေနသည္။ သူၾကိးလည္း မိဖုရားအေသြးအေမြးကိုျမင္၍ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ သမီးအျဖစ္ျဖင့္ ေမြးစားထားသည္။ သူၾကီးအိမ္၌ပင္ထူးကဲစြာေသာနိမိတ္မ်ားျဖင့္ မိဖုရားသည္သားေတာ္တပါးဖြါးျမင္၏။ ေမာင္ေအာင္ေဇယ်ဟုအမည္ေပးေလ၏။ သို ့ေသာ္ ငယ္ရြယ္စဥ္အခါမွာ သားေတာ္အားမိမိ၏မ်ိဳးရိုးကို ထုတ္ေဖၚ၍မေျပာခဲ့ေပ။
သို ့ေသာ္လူကမေျပာေသာ္လည္း ေသြးကေျပာသည္ဆိုေသာစကားအတိုင္း ျမန္မာတမ်ိဳးလံုးကို မြန္တို ့တိုက္၍  အင္းဝျမိဳ ့ေတာ္ကိုပါ သိမ္းပိုက္ထားေၾကာင္းေတြ ့ရေသာအခါ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးက လူမ်ိဳးတမ်ိဳးကို စိုးမိုးခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းသည္ သက္သက္မတရားေသာအမွဳျဖစ္သျဖင့္ မြန္တို ့၏ရန္ကို တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္လိုေသာ ဇာတိမာန္ေၾကာင့္ လူစုေဆာင္းရာ တစတစ အင္အားၾကီးမားလာ၏။ မိဖုရားၾကီးမွာ သား၏ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ အားခ်င္းမမွ်ေသာရန္ကို မတြန္းလွန္ေစလို၍ တားျမစ္ေသး၏။ သို ့ေသာ္ သားေတာ္၏ ဇာတိမာန တက္ၾကြေသာစိတ္ကို တား၍လည္းအခ်ဥ္းအႏိွးဟု ျမင္ေတာ္မူေသာ မယ္ေတာ္သည္ တေန ့ေသာအခါမွာ မ်ိဳးရိုးႏွင့္တကြ ႏြယ္ေတာ္စဥ္ကို ထုတ္ေဖၚေျပာျပေလေတာ့၏။ ထိုေန ့မွစ၍ “ေသေျမၾကီး၊ ရွင္ေရႊထီး” ဆိုေသာစကားအရ မြန္တို ့ရန္ကို ငါတြန္းလွန္မည္ဟု အဓိဌာန္ျပဳျပီးလွ်င္ လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အားမမွ်ေသာ ရန္သူတို ့ကို ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္တည္းဟူေသာ လက္နက္ျဖင့္ သည္းသည္းမဲမဲ တိုက္ခိုက္တြန္းလွန္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးကို သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူေလသတည္း။
မင္းျဖစ္ေသာအခါ အေလာင္းမင္းတရားဟူေသာဘြဲ ့ေတာ္ကို ခံေတာ္မူေလသည္။ မြန္၊ ျမန္မာမင္းမ်ားႏွင့္တကြ ႏိုင္ငံေတာ္သူ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သားမ်ားကို စည္းရံုး၍ ဖရိုဖရဲျပိဳကြဲေနေသာ ျမန္မာျပည္ကို ဧကရာဇ္အျဖစ္ျဖင့္ စိုးစံေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ယင္းသို ့ ျမန္မာတနိဳင္ငံလံုးကို သိမ္းပိုက္ျပီးေနာက္ အေလာင္းမင္းတရားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္ကို မတိုက္ခဲ့ပါသလဲ။ ျဖတ္ေက်ာ္သြားလာရန္ခဲယဥ္း၍ကား မဟုတ္ေပ။ ေတာင္ၾကားလမ္းမ်ားရိွပါ၏။ ဗူးရြက္မညိဳးေတာင္ၾကားလမ္းသည္ အလြယ္ဆံုးလမ္းျဖစ္ပါသည္။ သို ့ျဖစ္ပါလ်က္ ရခိုင္ကိုမတိုက္ျခင္းမွာ အေၾကာင္းရိွပါသည္။
အေၾကာင္းကား- ဥကၠာဗလသီရီသုဓမၼရာဇာ ေျမာက္နန္းမိဖုရားသည္ ပဋိသေႏၶခုနစ္လႏွင့္ မထင္မရွား ပုန္းလွ်ိဳးေနခဲ့ရာမွ သားေတာ္တပါးဖြါးျမင္သည္။ သားေတာ္ ငယ္နာမည္ကား ဒံုးညိဳတည္း။ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ရခိုင္ျပည္၌ သူတမင္း၊ ငါတမင္း မွဴးမတ္ေျခြရံေတာ္မ်ား မင္းလုပ္ေနၾကသည္ကို သုတ္သင္၍ သကၠရာဇ္(၁၀၇၂) ၌ စႏၵဝိဇယရာဇာဘြဲ ့ေတာ္ျဖင့္ ထီးနန္းအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေတာ္မူေလသည္။ ယင္းကဲ့သို ့ေနာင္ေတာ္ စႏၵဝိဇယရာဇာရိွေနေၾကာင္း သိေတာ္မူ၍သာ ရခိုင္ကို မတိုက္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အကယ္၍ ရခိုင္ျပည္၌ ဆူပူလ်က္ရိွေနေသးလ်င္ အေလာင္းမင္းတရားလာေရာက္တိုက္ခိုက္ရေပမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ဤသို ့အားျဖင့္ ညီေတာ္၊ ေနာင္ေတာ္ႏွစ္ပါး နန္းျပိဳင္အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူခဲ့ၾကေၾကာင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ “အေရွ့မွာ ေအာင္ေဇယ်၊ အေနာက္မွာ ဝိဇယ” ဟူ၍ ရခိုင္ျပည္၌ ဆိုရိုးစကားရိွခဲ့ေပသည္။
မွတ္ခ်က္။   
ျမန္မာရာဇဝင္၌ကား ေမာင္ေအာင္ေဇယ်ေမြးဖြါးသကၠရာဇ္ကို (၁၀၇၆)ဟုေဖၚျပထား၍ ရခိုင္ရာဇဝင္၌ ဥကၠာဗလသီရိသုဓမၼရာဇာ သူပုန္တို ့လက္ခ်က္ႏွင့္ နတ္ရြာစံေသာ သကၠရာဇ္ (၁၀၄၇)ဟုေဖၚျပထားရာ ရခိုင္ရာဇဝင္အလိုအားျဖင့္ ေမာင္ေအာင္ေဇယ်ကို ဖြါးျမင္ေသာ သကၠရာဇ္သည္လည္း ခမည္းေတာ္ကြယ္လြန္ေသာႏွစ္မွာပင္ မယ္ေတာ္ဝမ္း၌ ပဋိသေႏၶရိွေနျခင္းေၾကာင့္(၁၀၄၇) ခုပင္ျဖစ္ရေပမည္။ သို ့့ျဖစ္ရာ ေမြးဖြါးေသာသကၠရာဇ္မွာ ျမန္မာရာဇဝင္ႏွင့္ ရခိုင္ရာဇဝင္ (၂၉) ႏွစ္မွ် ကြာျခားေနေၾကာင္းေတြ ့ရေပသည္။ တဖန္တံုလည္း ရခိုင္ျပည္၌ စႏၵဝိဇယမင္းနန္းတက္ေသာႏွစ္မွာ သကၠရာဇ္( ၁၀၇၂)ခုဟု ေဖာ္ျပထားရာ ထိုႏွစ္မွာပင္မဟုတ္ေသာ္လည္း၊ ထိုႏွစ္အနီးအနား (ဆယ္ႏွစ္မွ ဆယ့္ငါးႏွစ္အတြင္း) မွာ အေရွ့တလႊားကို ေအာင္ေဇယ်အုပ္စိုးေနေသာအခ်ိန္ျဖစ္ရေပမည္။ သို ့ေသာ္ ျမန္မာရာဇဝင္၌ ေအာင္ေဇယ်နန္းတက္သကၠရာဇ္ကို (၁၁၁၄)ဟု ေဖၚျပထားျပန္သျဖင့္ ဝိဇယႏွင့္ ေအာင္ေဇယ်နန္းတက္သကၠရာဇ္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၄၂)ႏွစ္မွ် ကြာျခားေနေၾကာင္းေတြ ့ရျပန္သည္။
ဤကဲ့သို ့ သကၠရာဇ္ မညီညြတ္ရိွသည္မွာ ေရွးရာဇဝင္ဆရာမ်ား သကၠရာဇ္အယူအဆမတူၾက၍ေလာဟု ေတြးေတာဖြယ္ရိွေပသည္။ ရခိုင္ရာဇဝင္ဆရာ အခ်င္းခ်င္းပင္ အယူအဆကြဲလြဲၾကသည္လည္း ရိွေပသည္။ သို ့ေသာ္ သကၠရာဇ္အယူအဆကြဲလြဲသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ထြက္ဆိုခ်က္ပါ မွားယြင္းသည္ဟုမဆိုႏိုင္ေပ။ အေလာင္းမင္းတရား(ေမာင္ေအာင္ေဇယ်)၏ ႏြယ္ေတာ္စဥ္ကို မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္က ရတနာပံု မႏၱေလးျမိဳ ့ေတာ္၌စတင္ပံုႏိွပ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္တအုပ္တြင္ ယခုေဖၚျပထားသည့္အတုိင္း လြန္ခဲ့ေသာ(၂၅)ႏွစ္ခန္ ့က စစ္ေတြျမိဳ ့ အာက်ိတ္ေတာ္ကုန္း ဓါတ္လည္ေစတီအနီး ေတာရပ္ေဆာက္တည္ေသာ(ငါးဇင္းရိုင္းေခ်ာင္း)ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ရရိွ၍ ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူးပါသည္။ က်ေတာ္သည္ ဤအေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြယ္လြန္သူ အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ား၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳတို ့ႏွင့္လည္း ေဆြးေႏြးဖူးပါသည္။ သူတို ့လည္း ဤအတိုင္းပင္ ေရွးလူၾကီးမ်ား ေျပစကားကို မွတ္မိဖူးေၾကာင္း ေျပာၾကပါသည္။
အေလာင္းမင္းတရားၾကီးသည္ ရခိုင္ျဖစ္သည္၊ ျမန္မာျဖစ္သည္ဟု အသားေပး အသားယူျပဳမူလို၍မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရိွ တိုင္းရင္းသူ၊ တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းသာမဟုတ္ ကမၻာသူ၊ ကမၻာသားအခ်င္းခ်င္းပင္ ခ်စ္ၾကည္စြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကို အျမဲေရွးရူသူျဖစ္ပါသျဖင့္ ေယာနိေသာမနသိကာရျဖင့္ ဖတ္ရွုေတာ္မူၾကေစလိုပါသည္။

ဤသို ့ ဤသို ့လွ်င္ သကၠရာဇ္(၁၀၀၀) ျပည့္ႏွစ္ ငကုသလသည္ နရပတိၾကီးဘြဲ ့အမည္ျဖင့္ ရခိုင္ျပည္၌ မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္သည္မွစ၍ ဝိဇယမင္းနန္းတက္ေတာ္မူေသာ သကၠရာဇ္(၁၁၇၆)ထိ ႏွစ္ေပါင္း(၇၆)ႏွစ္ေသာ အခ်ိန္သည္ ရခိုင္ရာဇဝင္၌အဆိုးဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ မွဴးမတ္ ကိုယ္ရံေတာ္မ်ားတဥိးကို တဥိးနန္းခ်ကာ သူတမင္း ငါတမင္း စီုးစံၾကေသာအခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ တိုင္းသားျပည္သူ ရွင္လူအမ်ားမွာ ကိုယ္စိတ္မခ်မ္း၊ ပင္ပန္းႏြမ္းရိၾကကုန္သည္။ နရပတိၾကီးသည္ မွဴးၾကီးမတ္ရာ၊ ေသနာပတိ၊ ျပည္ၾကီးတံခြန္ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ပညာရိွမ်ားကို သတ္ျဖတ္ႏိွပ္စက္ ႏိုင္ထက္ကလူ ျပဳမူျခင္းေၾကာင့္ ထိုႏွစ္ေပါင္း ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ်ေသာအခ်ိန္သည္ ရခိုင္ျပည္၌ ပညာရိွဆိတ္သုဥ္းခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို ့ တရားလက္လြတ္သူမ်ားမွာ ဘုန္းၾကီးေသာ္လည္း အသက္မရွည္၊ အသက္ရွည္ေသာ္လည္း ဘုန္းမၾကီးဘဲ မိမိကံေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းသို ့ေရာက္ၾကရစျမဲေပတည္း။ တရားသံေဝဂယူႏိုင္ၾကပါေစ။

ဝန္ခံခ်က္
ဆရာၾကီးဦးေအာင္သာဦး၏ “ရကၡမ႑လ ရခိုင္ရာဇဝင္” စာအုပ္မွ အေလာင္းဖုရားဦးေအာင္ေဇယ်ႏဲ့ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထုတ္ႏွတ္တင္ျပလိုက္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment